tyckerinteomdet.blogg.se

Sadismen

Kategori: Personligt

 

Som tidigare nämnts är denna hikikomori inte längre vidare behjälpt av narcissismen. I sina många ensamma stunder vänder han sig nu hellre mot sadismen.

Häromdagen publicerades en text på tvillingbloggen inihelveteunik.blogg.se. Hikikomori rekommenderar verkligen ett klick men för den som har bråttom skildrar texten en kvinnas utforskande av kinkklubbar och hur hon börjat dejta en öppet sadistisk man. Mannen beskrivs bland annat som följer:

”Han är en av de varmaste personerna jag träffat någonsin tror jag. Han gör ingenting som jag inte uttryckligen ber om (ja, såklart att det också är ett maktutövande, jag fattar det), och han ser till att jag är ok. Hela tiden. Både fysiskt och känslomässigt. ”Sveriges mysigaste sadist” viskade jag till honom igår när vi gosade. Han undrade hur många jag träffat egentligen och jag svarade sanningsenligt att jag träffat tillräckligt många för att veta att han är unik.”

I stycket därpå jämförs den sadistiske mannen som är bra med andra sadistiska män som är dåliga:

”De flesta jag träffat som leker med termer som dominans och bdsm (särskilt efter den där bok-triologin som ger mig utslag och är ett inlägg för sig), verkar göra det mest för sin egen skull. Jag har träffat ett antal män som vill frihetsberöva mig, ta ifrån mig min verbala förmåga, utnyttja mig, bestraffa mig, förnedra mig. Och de vill att jag ska njuta av det. Ofta vill de inte behöva förtjäna min underkastelse, de vill att den ska vara där. Av sig själv på något sätt.”

Det är bra skrivet. Nyckeln är, om ni ändå inte förstod, alltså att många svenne-sadister inte är beredda att lägga ned möda nog att förtjäna sin älskares underkastelse. De förstår inte hur världen fungerar.

Hikikomori förstår men vill inte ha möda. Att bevisa sin duglighet som härskare skulle troligtvis kräva för mycket prat. Dessutom är just denna hikikomori fortfarande för narcissistisk för att tycka att det är han som ska bevisa något. Hans självbild liknar den hos en 21-årig chilenska med stora tuttar och storstilade höfter i ett av Santiagos arbetarkvarter. Det är andra som ska visa sig värdiga. Friare dyker upp på sina bara knän så ofta att det är tråkigt, som en reklampaus i Idol. Självbilden liknar inte verkligheten men den är, för att parafrasera Misha Defonseca, ändå sann då den är hikikomoris inre verklighet. Hikikomori vill inte fantisera om att prata eller på annat sätt bevisa sin duglighet utan låtsas hellre att han har obegränsat med pengar.

Det här är vad han fantiserar om när han är ensam och dricker öl:

I fantasin startar hikikomori ett glasstånd i Götgatsbacken. Det är ett enkelt stånd, ibland bara en låda på magen. Han står inte i ståndet själv utan är bara ägare. Någon annan står i ståndet men lådan/ vagnen saknar kylfunktion och glassen som säljs är således smält. Det blir många missnöjda kunder, det blir det. Då man tjänar 30000 i månaden har tjänsten trots detta viss attraktionskraft och hikikomori ger inte jobbet till vilken slacker som helst, nej, här ska flit och ambition belönas. Kommunikation mellan hikikomori och säljare sker enbart via ”do not reply-mejl” eller ljudinspelningar där hikikomori pratar med Alphaville-datorns röst. Säljaren kan inte kontakta hikikomori. När hikikomori hör av sig är han ofta oroad över de låga försäljningssiffrorna och det höga antalet reklamationer. Säljaren blir således skickad på olika kurser för att kunna uppnå lönsam verksamhet. Konferensdagar, MI-samtal och mindfulness, hikikomori investerar oerhörda summor i sin anställda. Konsulter hyrs in för att pusha säljaren att ge 110 % varje dag. Denne har tyvärr ingen möjlighet att meddela hikikomori om att kylfunktion saknas och kommer hela tiden fortsätta misslyckas. Så länge säljaren sköter sig får hen dock inte sparken utan vidareutbildningar och pep-talks fortsätter och ökar i intensitet. Hikikomori anordnar en stor konferens dit världens främsta säljare kommer för att lära av varandra. Glassförsäljaren tvingas hålla ett tre timmar långt tal om sin verksamhet. När resultat fortfarande inte uppnås påtalas detta med besviken Alphaville-röst och det meddelas att hikikomori nu tvingats anlita en privatdetektiv för att försäkra sig om att säljaren sköter sig (och använder rätt utrustning, att själv köpa en fungerande fryslåda är strängt förbjudet). Nu har hikikomori två anställda. För att försäkra sig om att privatdetektiven sköter sitt jobb och inte latar sig eller går i maskopi med säljaren meddelas denna om att hikikomori anlitat ytterligare en privatdetektiv som ser till att privatdetektiven sköter sig. Och så vidare i en lång kedja. När vintern kommer byts den smälta glassen ut mot kallt kaffe.

Hikikomoris sadism är alltså inte djurisk, sexuell eller destruktiv till sin natur. Tvärtom är den civiliserad, trivsam och kreativ.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: