tyckerinteomdet.blogg.se

2017

Kategori: Personligt

Som barn var jag med i ett fotbollslag, i en friidrottsklubb och i sjöscouterna. Ingen av dessa aktiviteter utgjorde något egentligt intresse i sig, jag deltog mest för att mina kompisar deltog. Jag hatade det inte men var heller aldrig vidare hängiven.

Som ungdom / ung vuxen tog jag de jobb som bjöds och hamnade i regel bland betydligt äldre arbetarmän. Det var väl okej det med men både jag och mina kollegor hade lite svårt att se vad jag egentligen gjorde där.

Som lite äldre vuxen fick jag en känsla av att det skulle ha varit bättre om jag ägnat mig åt något av det jag faktiskt tyckte om eller var bra på. Varför höll jag till exempel på med fotboll när det förmodligen passat mig betydligt bättre med typ teater? Jag började i alla fall plugga, åkte på festivaler, gick folkhögskola, gick folkhögskola igen, åkte på fler festivaler, började plugga igen och sen igen. Nu befann jag mig inte längre bland äldre män utan hamnade, på grund av delade intressen, påfallande ofta bland 19-åriga tjejer. Inget fel i det, 19-åriga tjejer och äldre arbetarmän är ungefär lika bra i min bok men min roll förändrades. Från ung och lovande skyddsling till äldre och knullbar man.

2017 är det så äntligen dags att ta itu med den där jävla teatern. Jag har inte träffat klassen ännu men förväntar mig fler 19-åriga tjejer. Samtidigt har jag hunnit bli ännu äldre, rynkig liksom, och istället för äldre och knullbar gissar jag att jag kommer vara den gamla och milt creepy mannen. Han som bemöts artigt men inte riktigt hör till gänget och som får fika med läraren. Vid 19-åringarnas fikabord kommer en av tjejerna tycka att jag är gullig som ändå försöker men någon annan kommer säga att jag är värsta pervot som typ stirrade på Angelicas röv hela lektionen. Som en jävla träslöjdslärare. Jaja. Det där är inte så mycket att göra åt. You snooze, you lose etcetera.

Kommentera inlägget här: