tyckerinteomdet.blogg.se

2003

Kategori: Personligt

 
 
Jag och Felicia har ju nyss flyttat ihop. Längtar hem till henne och till mina kompisar. Hela tiden bestraffningar. Nån gubbe i keps gormar och så gör man det halvdant, räknar med att nån annan kommer göra det ännu sämre. Men varför? Bara den sämste får skit. Fick två blandband innan jag åkte. Ett från Felicia och ett från Micke. Somnar med ett av dem i min freestyle varje natt. Fin blå Sony Walkman. Sen ska man upp och bädda sängen. Det är jag ganska dålig på. Vårt gruppbefäl bestämmer att det är bättre om Nim-Li bäddar min säng i fortsättningen. Det är alltid så i livet, är man dålig på något så kan nån annan fixa det. Skiter man i det helt tar nån annan tag i det. Nim-Li finns överallt.
 
Sen svänger man höger och vänster, klack dit och händerna på ryggen och så får man gröt som belöning. Gör en fel straffas alla gör man fel ofta straffar alla en. Glöm inte hälsa extra fint om gubben har ett sånt märke har han en sån där annan mössa får man inte hälsa alls. Efter ett långt liv inom det militära är det kanske belöningen, att slippa befatta sig. Jag måste hela tiden befatta mig.
 
Efter tre månader får vi en basker och när vi fått den ska vi sitta i ett bås i sju. Då ska man trycka på en knapp så bilar kan åka genom porten. Hatar bilar men har inget egentligt emot bås. Bara det inte finns så många knappar ska jag nog kunna trycka rätt. 
 
Koivu har fått frisedel. Han pratar om sin tjej och sitt jobb som rivare. Jag sitter mycket bredvid hans säng och lyssnar. Han är varm och fin. Vårt gruppbefäl har bestämt att det blir bättre om Nim-Li sköter svabbningen också. Tycker om Nim-Li. Maten är ganska god, godare än i skolan. Ibland tar vi promenader och en gång sover vi i skogen. Jag tänker en del på Felicia och katterna. Busar med vårt gruppbefäl när jag ska klippa honom lämnar en tofs i nacken alla skrattar.
 
Ibland skriker löjtnant. Nim-Li erbjuder sig att börja vika mina kläder. Han är så duktig. Jag lyssnar så mycket på mina band som möjligt. Koivu åker hem. Jag säger att jag hör dåligt. Hör inte mycket alls. Det tar lång tid sitter en kväll i allrummet och det kommer en låt med Håkan Hellström på ZTV. Gillar inte den men påminner om Felicia så jag blir glad. Ingen annan blir glad de byter till MTV är Limp Bizkit.
 
Nim-Li får ett bryt tappar helt humöret. Skriker att han vägrar göra alla andras skit. Det låter så roligt, så bra Nim-Li. Vi säger han är duktig svabba vika bädda men det blir bäst om han fortsätter som vi bestämt. Det här är armén. 
 
 
Kommentera inlägget här: